söndag 28 september 2008

Födelsedagsfest

Husse och Matte försvann i går.....ja inte på riktigt men de tog en massa små paket i handen och stack, utan och fråga om jag ville följa med. Min bror fyllde ju 20 år! Lillasyster skulle ju stå för kalaset, i alla fall så var de visst hemma hos henne! Min gamla Husse hade kämpat sig upp för alla trappor med en smörgåstårta full med räkor och annat gott. ( Just det, de tog inte med någonting till mig, jag har bara hört hur stor och fin den var!) Den stora staden i Norr hade kulturnatt, men Husse och Matte var snälla och kom hem till mig. Jag tror de börjar bli gamla och inte orkar vara ute och ränna på stadens gator. De irrade bara runt i Maxihuseten stund , där de dessutom bygger om, men det gick fort att irra runt. Dessutom är det är riskfritt säger Husse för Matte hittar aldrig något hon tycker om, eller som passar. Nu var hon riktigt bedrövad när hon kom hem. Alla har sagt att höstens stora färger är orange, rost, grönt och åt lila hållet, men ack allt var SVART... och svart det gillar inte Matte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skriver du att jag är henne lillasyster då jag är 6 år åldre? :)

Anonym sa...

det finns en stor bror, en mellan bror, en stor syster, en liten syster och en liten bror......