söndag 28 mars 2010

Stora katter och små möss

I natt fick grannens stora tjocka katt spelet och satt och skrek utanför altandörrn, jag ville ju inte vara sämre så jag satt och skrek innanför i matrummet.
Husse och Matte flög upp ur sängen och hjälpte mig skrämma bort den stora stygga katten. Hon har inte på mitt revir att göra.
För att visa hur mycket jag tycker om Husse och Matte så gick jag ut tidigt på morgonen och fångade en liten mus. Jag tog med den in till Husse och Matte och lekte med den i sängen. Matte sov och undrade vad jag höll på med när vi for fram och tillbaka i hela sängen. Husse vaknade och nä men Pepsi har en mus och leker med. Matte for upp ur sängen och sa åt mig att den får du ha ute på altan. Jag lekte lite med den i köket innan hon tog min döda mus och la ut den på altan. Hihihi snabbt som ögat tog jag musen med mig in igen och la mig under vardagsrumsbordet och käkade upp den. Det var gott med en nyfångad mus!

Inga kommentarer: