tisdag 16 mars 2010

Jag lär mig nya saker!

Nu har jag bott i mitt nya hem en månad och trivs ganska bra. Husse och Matte har lärt mig nya saker. Olga hade ju Kattlucka och den är lite speciell. Man får ha ett fånigt rosa halsband med magnet på annars kommer man inte in när man väl kommit ut. En natt, det var ruskigt kallt ute, hade jag tappat halsbandet inne och där satt jag på altan och kom inte in. Tillslut hörde Matte att jag slog med tassen på luckan och kom och öppnade dörren. Det är väl bäst att jag har det där jobbiga halsbandet på mig i fortsättningen.
Det är kallt, kallt och jag gillar ju inte snö men det är skönt att ligga i fönstret i solen och njuta.
Matte ska visst ut och åka skidor , nu har hennes knän blivit bättre, hon landade pladask på mage en dag när hon halkade när hon var nere på stan. Som tur var blev dom bara gröna,lila, blå och gula.......

Inga kommentarer: