lördag 20 februari 2010

OS-Mössa

Idag sitter Matte och virkar!
Det är kul med garnnystan men hon blir lite irritrad så jag går väl och gömmer mig i min garderob. Hon har köpt en löjlig kattsäng till mig, får se om jag använder den. Den är blå med månar och stjärnor och väldigt mjuk och skön. Men jag är ju en katt och jag lägger mig väl var jag vill!
OSmössan blir inte riktigt som Matte tänkt sig. Den ser inte alls ut som på bilden. Den är tjock varm och skön men Matte tror inte att det ska vara fasta maskor utan halvstolpar!
Husses mössa är snart klar, sen ska Matte börja med sin den blir nog klar lagom till Malodifestivalen. Den kommer inte att bli blå, gul, svart och vit utan den blir orange, gul, svart och vit annars passar den inte till Mattes kläder hon har inga blåa kläder nämligen!
Har jag otur får jag väl en mössa jag med!

Inga kommentarer: