lördag 13 februari 2010

Mitt nya hem

I dag är allt förvirrande, mest går jag och gömmer mig i en garderob, maten på det nya stället luktar inte som hemma. Dessutom ska jag tydligen ersätta en katt som hette Olga och bodde här förut. I bland luktar det någon annan katt här så det är nog sant. I garderoben finns det en tv och några gamla väskor och det är trångt, undrar om min nya Matte tänker ta bort det så jag kan få bättre plats. Min nya Matte har försökt med Makrill i tomatsås, torrfoder , grädde och vatten. Va dum hon är,j ag vet att det finns färsk torsk i kylskåpet, undrar bara när hon tänker ta fram den? Lite grädde har jag smakat. De ska inte tro att det går hur lätt som helst, de får väl tycka att de var dumma som tog bort mig från mitt gamla hem. I alla fall under ett par dagar.

I går kväll låg jag och sov i deras säng tills de somnade båda 2 och tv:n slocknade, då gick jag ut och gömde mig i vardagsrummet. De har en konstig lucka i dörren ut till altanen. Man kan titta ut och det verkar vara intressant får se om jag får gå ut där någon annan dag.

Inga kommentarer: