tisdag 13 april 2010

Långa promenader

Nu har det varit några fina dagar och jag har tagit den ena långa turen i skogen efter den andra. Hittade en liten näbbmus som jag hade med hem till Matte. Nu blev hon väl kanske inte riktigt så glad. Det är klart jag är ju en riktigt bondkatt och Olga hon var ju en rädd fisförnäm halvperser fröken och jagade aldrig möss! Matte berättade att Olga jagat en harpalt en gång , men hon har aldrig tagit hem möss i sängen till Matte så därför får inte jag heller ta in några halvdöda eller döda möss. Gu , så petig hon är.
Sen berättade hon om en kompis som hade några katter för länge sedan, en av katterna kom hem med en huggorm och la den under täcket i sin mattes säng, det var väl kanske inte så snällt förstås.
Här hemma finns det bara möss och fåglar och fjärilar just nu, får se om jag hittar något annat kul lite närmare sommaren. Den tjocka katten har jag skrämt bort och grannens Egon och Märta tittar jag nyfiket på, de går bara runt på gården. Förutom när Egon var på vift en hel vecka förstås....undrar vad han höll på med då, han kanske var instängd någonstans..

Inga kommentarer: